Zabezpečené přechody Janáčkova, Družstevní požadavky 3.
Neposouzení varianty úrovňového přechodu v Opatovické ulici ze strany magistrátu.
Když je možné postavit most umožňující migraci zvěře přes D11, není možné popřít možnost vybudování zabezpečeného přechodu pro chodce přes modernizovanou trať.
Oba přechody využívají stovky chodců a cyklistů již déle než 80 let. Jsou zakresleny v navigaci Google maps, to dokazuje jejich existenci. Také zde v minulosti proběhlo zpevnění železničního svršku v ulici Janáčkova. Nelze popírat existenci obou přechodů a vyhrožovat pokutou.
Vytvořením bariéry pro obyvatele za tratí pro PP dojde k přetrhání sociálních vazeb, trasy pro chodce se prodlouží, bude pro ně obtížně dostupná infrastruktura např. poliklinika, lékárna, obchody, MHD. Tuto trasu využívá množství obyvatel, kteří žijí nebo pracují v Kuklenách.
Požadujeme zachování alespoň jednoho přechodu pro chodce mezi ulicemi Opatovická – Janáčkova a Opatovická – Družstevní.
Od odborníků ze SŽDC i SUDOPU víme, že takovýto zabezpečený přechod pro chodce i přes dvojkolejnou modernizovanou trať vybudovat lze, ale magistrát města je o to nepožádal.
Obyvatelé Pražského Předměstí za tratí budou bariérou modernizované tratě odříznuty od infrastruktury, nejbližší obchod s potravinami V Lipkách, MHD Dykova ulice, poliklinika Foerstrova a Veverkova, ZŠ Jiráskovo nám. Jejich trasa se prodlouží až 1200m v jednom směru.
Navíc brzy vznikne směrem do Kuklen další bariéra modernizované pražské tratě .
Občané této části Pražského Předměstí se budou právem cítit, že žijí na nepřístupném ostrově uprostřed města.
Pokud se trasa pro chodce a cyklisty prodlouží, je méně bezpečná kvůli vysoké frekvencí silniční dopravy, obyvatelé mohou změnit dopravní návyky a místo kola použijí automobil a tím zatíží silniční dopravu.
Domníváme se, že vytvořením těchto bariér dojde k dalšímu nežádoucímu růstu silniční dopravy ve městě.
B.S.