Rozdělení stavby zdvoukolejnění na dvě etapy.
Rozdělení stavby zdvoukolejnění na dvě etapy
25. 7. 2018
SŽDC (Správa dopravní železniční cesty) rozhodla po dlouhodobém nátlaku spolku Kaštanka a přátel o rozdělení zdvoukolejnění na dvě etapy
-
- 1. etapa: železniční stanice Hradec Králové
-
- 2. etapa: zdvoukolejnění Opatovice nad Labem – Hradec Králové
26. 6. 2019
dohoda SŽDC, SMHK (Statutární město Hradec Králové) se spolkem Kaštanka a přáteli, že hranice 1. etapy bude končit před přejezdem v Honkově ulici tak, aby se nepředjímalo vedení trati v 2. etapě a mohla být zachována celá kaštanová alej
5. 9. 2019
potvrzení dohody SŽDC se spolkem Kaštanka a přáteli, že hranice 1. etapy, tj. nádraží HK po zhlaví končící před přejezdem Honkova, nebude předjímat situaci (trasování) trati z HK na Opatovice n. L., tj. platí dohoda z 26. 6. 2019
26. 11. 2019
dohoda SŽDC, SMHK se spolkem Kaštanka a přáteli, že hranice mezi 1. a 2. etapou zdvoukolejnění bude stanovena tak, aby nepředjímala vedení kolejí v 2. etapě, tj. před ulicí Honkova
15. 3. – 15. 5. 2020
spolek Kaštanka nabízel v době nouzového stavu pomoc seniorům a nemocným s obstaráváním nákupů potravin, vyzvednutím léků a zajištěním roušek
13. 5. 2020
tajné jednání představitelů města o zásadních bodech zdvoukolejnění, aniž by informovalo spolek Kaštanka a obyvatele Pražského Předměstí
-
- město požádalo SŽ (Správa železnic, dříve SŽDC) o zařazení křížení ulice Honkova do první etapy
-
- město tím porušilo dosavadní dohodu o etapizaci, tj. že druhá etapa bude řešena samostatně a následně
-
- tím by mělo být rozhodnuto o osudu kaštanové aleje – projekt sice počítá se zachováním jedné řady stromů, ovšem při kácení a stavebních pracích by byly dozajista porušeny kořenové baly zbylých kaštanů, které by tak do několika let uhynuly
10. 8. 2020
SŽ na vyžádání informovala spolek Kaštanka o rozhodnutí města
Citace
Ing. Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele SŽ (dříve SŽDC), pro modernizaci dráhy
-
- „Na hranici mezi 1. a 2. stavbou [míněno etapou], to se nějak domluvíme. To bude mít variantní řešení, které nebude předjímat vedení trati. Je to zadáno v té etapě, co tam teďka zadáváme.“ – 26. 6. 2019
-
- „Na té hranici se určitě shodneme a ta je pro nás v tuto chvíli variantní. Může se to naprojektovat a postavit tak, ta 1. etapa, aby se nepředjímalo, co bude potom tady při tom výjezdu na ty Opatovice.“ – 26. 6. 2019
Ing. Bc. Jiří Bláha, náměstek primátora SMHK pro oblast rozvoje města, územního plánování a investičních akcí města
-
- „Protože jsme se bavili o té zatáčce [míněno křížení trati s ulicí Honkova], aby to [míněna 1. etapa] nepředjímalo tu zatáčku.“ – 11. 9. 2019
Ing. Jana Kolářová, náměstek ředitele SŽ (dříve SŽDC), Stavební správy východ pro techniku oblast Pardubice
-
- „Hranice 1. etapy je možné posunout před Honkovu.“ – 26. 11. 2019
-
- „Hranice mezi 1. etapou výstavby (žst Hradec Králové) a 2. etapou výstavby (Opatovice nad Labem – Hradec Králové (mimo)) bude stanovena invariantně tak, aby umožňovala variantní řešení zdvoukolejněné části 2. etapy v traťovém úseku Opatovice nad Labem – Hradec Králové (mimo).“ – 11. 12. 2019