Odklonění pardubické tratě k trati pražské – vylepšená varianta.
Návrh zástupce veřejnosti Milana Gondy je pro Kaštanku přijatelný a plně jej podporujeme. Vyřešil by zachování celé Kaštanové aleje, nebylo by třeba stavět problematický podjezd, nebylo by potřeba zmenšit hřiště a nebyla by snížena kvalita života občanů žijících na Pražském Předměstí s nárůstem frekvence silniční dopravy.
Návrh Milana Gondy:
Na našem požadavku přiklonění tratě pardubické k trati pražské se nic nemění, je zcela logický. Z veřejného projednávání Územního plánu dle vyjádření pana architekta Kotase, by bylo škoda nevyužít stávající koleje, které prochází napříč městem k příměstské dopravě.
Proto navrhuji, přiklonit pardubickou trať k trati pražské, nevzniknou tak konfliktní stavby spojené s dvoukolejkou PU – HK v hustě osídlené oblastia současnou pardubickou trať využít k příměstské dopravě (tramvaj) k obsluze oblasti Pražského Předměstí, Farářství, Březhradu, podélně s touto tratí vést již zmiňovanou cyklostezku. Toto řešení by myslím bylo přijatelné pro lidi bydlící v této lokalitě, dopravní obslužnost MHD je prakticky nulová. Navrhovaným řešením by se celá oblast oživila, otevřela a nedošlo by k rozdělení lokality hradbou železničního koridoru.
Naše nabídka řešení je kompromisní a myslím, že se tím atmosféra jednání podstatně zklidní.
Myslím si, že není dobrým signálem do budoucna pro nikoho, aby se zpětně měnilo využití plochy sousedící s domy, ve kterých bydlí lidé již několik generací a negativně ovlivňovat tímto jejich cenu a také necitlivými zásahy zapřičiňovat vznik vyloučených lokalit. Měli bychom si především vážit lidí, kteří jsou patrioti, starají se řádně o své nemovitosti a dát jim jistotu, že jejich snažení do budoucna nebude zbytečné.
Jiná situace je v oblasti Temešváru, tam nikdo zatím nebydlí a není vhodné kvůli několika investorům, kteří čekají na změnu charakteru pozemků, jim jedním razítkem pomoci výrazně navýšit cenu jejich nemovitostí.
Děkuji všem za dosavadní podporu v našem úsilí.
S pozdravem Milan Gonda