Kuklenská podchod a brzo pravděpodobně taky kontraverzní podjezd
Dle našeho názoru je podchod naplánován tak, že nerespektuje trasy chodců a cyklistů, nájezdy jsou příliš komplikované a prodlužují jejich trasu. Dále podchod zbytečně zabírá velkou část hřiště, jeho profil do zatáčky je nevyhovující i z hlediska bezpečnosti.
Vybudováním takového podchodu zde dojde k trvalému narušení krajinného rázu, znehodnocení dětského hřiště, lidé se po setmění budou bát do podchodu chodit. Podchod ani přes den nebude využíván, pro chodce a cyklisty bude jednoduší využít zabezpečené úrovňové křížení s železnicí.
Podchod je takto nevhodně navržen, protože nemá bránit budoucí výstavbě podjezdu, od kterého magistrát prý odstoupil na nátlak veřejnosti.
Připomínáme rizika vzniklá s plánovanou výstavbou *podjezdu*.
Vybudováním se sníží hladina podzemní vody a obyvatelé v širokém okruhu
cca.600m přijdou o vodu ve studnách. ( někteří nemají ani přípojku z
městského vodovodního řádu.) SŽDC kvůli těmto rizikům od stavby prozatím ustoupila. Došlo by nadměrnému zatížení silniční dopravou v doposud klidné městské části s velkou hustotu obyvatel, škol a školek a tudíž volně se pohybujících dětí. Již v současné době je nesnadné projet Poděbradovou a Habrmanovou ulicí.
(např. když pojede cyklista směrem z Kuklen bude muset přejít frekventovanou Kuklenskou ulicí hned 2x, to pro něj bude nejen prodloužení trasy, ale i o dost nebezpečnější než přejet koleje po své straně rovně.)