• Fakta
  • Petice
  • Články
  • Videa
  • Fotogalerie
    • Happening 2017
    • Happening 2016
    • Kaštanka
    • Veřejná schůze
    • Panorama
    • Různé
  • Kontakt
  • Úvodní stránka

Námitka k Návrhu územního plánu -Podjezd Kuklenská-spodní voda.

Námitka k Návrhu územního plánu projednávaného dne 22.6.2016 v Adalbertinu HK a to konkrétně  ke stavbě „Zdvoukolejnění trati Opatovice-HK“  stavební objekt Podjezd Kuklenská-spodní voda.
Z dostupných pramenů a jednání s Ing Brůnou 20.6.2016 , podkladů z Návrhu územního plánu,materiálů poskytnutých při jednání, e-mailové zprávy ze Sudopu Praha- Ing. Filip ze dne 22.6.2016 vyplývá,že se zpracovává po předchozí Prezentaci i Technická Studie. Zároveň se dle úrovně poskytnutých projekčních podkladů zpracovává Projekt k územnímu rozhodnutí. Rovněž probíhají pouze podél trati geologické sondy.
Dle našeho názoru stavba podjezdu Kuklenská – Poděbradova rozhodně zasáhne oblast spodní hladiny vody i když technologie hloubení stavební jámy pomocí těsněných štětovnic toto neuvažuje-pouze dojde k prvotnímu čerpání – časově naprosto neodhadnutelnému.
Po poskytnutí technických informací od HIP Filipa ze Sudopu Praha dojde k utěsnění montážní jámy pomocí nepropustných štětovnicových pažení s nulovým přítokem podzemní vody. Toto tvrzení je naprosto technicky neobhajitelné a svědčí o povrchním přístupu k problematice zakládání stavby cca 6 m pod hladinou spodní vody v písčitém podloží naplavenin Labe.

Na základě konzultací se zde záměrně neuvedenými speciálními firmami zabývající se pažícími konstrukcemi vč. štětovnic bude nutné zabezpečit v štětovnicové jámě s rozměry odpovídajícími podjezdu a náběhům minimálně 4 čerpací místa, kde trvale bude přes pažnice tryskat voda neboť založení stavby bude 6 m pod hladinou spodní vody, o čemž svědčí současný hydrogeologický průzkum prováděný koncem června 2016 na místě podjezdu. Těsnění štětovnic pomocí bitutmelu nepřipadá v úvahu s ohledem na dobu montáže stěny a zároveň i neúměrně vysoké ceny při použití této technologie. Dle těchto konzultací jednoznačně dojde k velkým průsakům spodní vody do zakládání stavby a tím nutnosti čerpat vodu na více místech tak jak výše uvedeno.

Dále podjezdná výška 4,65m odpovídá dle ČSN 73 6321 silnici 3. třídy a místním rychlostním komunikacím. Návrh územního plánu uvažuje pouze s obslužnou a veřejnou účelovou komunikací, kde stačí výška 4,2 m. Při jednání s HZS HK Ing. Jelínkem a Ing. Bohdaneckým nám bylo telefonicky sděleno, že pro prvojízdu stačí výška 3,90 m, pro nosiče kontejneru max. 4,10 m.

Celá oblast leží na náplavách Labe s vysokou propustností a hladina spodní vody je cca 3,5-4 m pod terénem. Spodní založení čerpacích jímek je 10m pod úrovní stávajícího upraveného terénu tedy 6,5-6 m pod spodní hladinou vody . Štětovnice budou kotveny do neověřeného nepropustného terénu a to pouze v šíři 11 m a neznámé délce neboť nebyl předložen podélný profil podjezdu. Dále navíc dojde k situaci, kdy spodek štětovnic nedosáhne nepropustného podloží a bude nutné zvýšené trvalé čerpání minimálně za 4 míst neboť jinak stavbu nelze založit.

Jsme jednoznačně přesvědčeni po konzultacích s odbornou firmou, že dojde k dlouhodobému čerpání podzemních vod a vytvoření depresního kuželu a tím i ztrátě dosavadní hladiny podzemní vody.

Voda vytvoří nová spádová řečiště a po dokončení prací hladina podstatně klesne a znehodnotí studně s pitnou nebo užitkovou vodou v okruhu 350-500m od podjezdu viz. přiloženou dotčenou oblast.

A minulost toto potvrzuje – viz. stržení vody při hloubení kanalizace v Kuklenské ulici před 30 lety a tím i konec většině studní bez jakékoliv náhrady v podobě prohloubení či finančním vyrovnání s vlastníky dotčených pozemků .

Trváme tedy na nutnosti přehodnocení mimoúrovňového podjezdu, jeho zbytečné podjezdné výšce, hydrogeologickém průzkumu , nejen bezprostředně u tratě, ale zaměření výšky hladiny všech výše uvedených studní – jejich zmapování a zahrnutí vyvolaných nákladů na prohloubení do celkového souhrnného rozpočtu stavby.
Uvědomme si všichni , že se nacházíme na začátku období sucha a proto je nutné k této problematice ochrany hladiny spodních vod přistupovat s veškerou zodpovědností a jednat v souladu se zájmy širokého okruhu dotčeného území.

Zpracoval Ing Doležal Jaromír st.,-občanský zmocněnec za spodní vody

Leták strašil obyvatele, že jim pod okny budou jezdit kamiony do Auparku Článek: idnes.cz z 21.6. Články týkající se zdvojkolejnění .

Related Posts

Články

Bizzo Casino ️ Oficjalna Witryna Kasyna Bizzo W Polsce

Nagrody odruchowo pojawią się na własnym saldzie po spełnieniu warunków dotyczących depozytu. W określonym przypadku kasyno postuluje kodu i podaliśmy fita wyżej przy omawianiu poszczególnych premii. W wypadku, kiedy premia wraz z automatu nie trafił na nasze profil, należy niezwłocznie skontaktować się spośród obsługą za pośrednictwem on-line czat. Bezpłatne spiny wypłacane są nie w jednorazowej […]

Články

Bizzo Casino Nasze Państwo Bonusy, Zabawy I Aplikacja Mobilna

Bawić się można tuż przy każdego najpopularniejszych postaciach slotów. Jest To oczywiście zwykłe klasyki w formie owocówek i hot spotów jak np. dwadzieścia Boost Hot, a także niezwykle atrakcyjne zabawy przygodowe w który sposób Egypt Fire bądź Book of Dead. Nieustannie pojawiają się także dzisiejsze gry, znacząco zmieniające ogólny format partii. Te gry dają szansę […]

Články

HAPPENING – KAŠTANKA – ALEJ, KTERÁ ŽIJE – 25.5.2024 od 14:00

Spolek Kaštanka a přátelé s podporou Komise místní samosprávy Pražské Předměstí jih vás srdečně zvou na 6. Happening za záchranu aleje Kaštanka. Happening slavnostně ve 14 hodin zahájí psí promenáda, přiveďte s sebou svého čtyřnohého kamaráda. Od 14:30 budou připraveny workshopy a soutěže pro děti, za které mohou účastnící získat různé odměny. Součástí happeningu bude […]

© Zachraňme Kaštanku 2025