Rozdělení stavby zdvoukolejnění na dvě etapy.
Rozdělení stavby zdvoukolejnění na dvě etapy
25. 7. 2018
SŽDC (Správa dopravní železniční cesty) rozhodla po dlouhodobém nátlaku spolku Kaštanka a přátel o rozdělení zdvoukolejnění na dvě etapy
- 1. etapa: železniční stanice Hradec Králové
- 2. etapa: zdvoukolejnění Opatovice nad Labem – Hradec Králové
26. 6. 2019
dohoda SŽDC, SMHK (Statutární město Hradec Králové) se spolkem Kaštanka a přáteli, že hranice 1. etapy bude končit před přejezdem v Honkově ulici tak, aby se nepředjímalo vedení trati v 2. etapě a mohla být zachována celá kaštanová alej
5. 9. 2019
potvrzení dohody SŽDC se spolkem Kaštanka a přáteli, žehranice 1. etapy, tj. nádraží HK po zhlaví končící před přejezdem Honkova, nebude předjímat situaci (trasování) trati z HK na Opatovice n. L., tj. platí dohoda z 26. 6. 2019
26. 11. 2019
dohoda SŽDC, SMHK se spolkem Kaštanka a přáteli, že hranice mezi 1. a 2. etapou zdvoukolejnění bude stanovena tak, aby nepředjímala vedení kolejí v 2. etapě, tj. před ulicí Honkova
15. 3. – 15. 5. 2020
spolek Kaštanka nabízel v době nouzového stavu pomoc seniorům a nemocným s obstaráváním nákupů potravin, vyzvednutím léků a zajištěním roušek
13. 5. 2020
tajné jednání představitelů města o zásadních bodech zdvoukolejnění, aniž by informovalo spolek Kaštanka a obyvatele Pražského Předměstí
- město požádalo SŽ (Správa železnic, dříve SŽDC) o zařazení křížení ulice Honkova do první etapy
- město tím porušilo dosavadní dohoduo etapizaci, tj. že druhá etapa bude řešena samostatně a následně
- tím by mělo být rozhodnuto o osudu kaštanové aleje – projekt sice počítá se zachováním jedné řady stromů, ovšem při kácení a stavebních pracích by byly dozajista porušeny kořenové baly zbylých kaštanů, které by tak do několika let uhynuly
10. 8. 2020
SŽ na vyžádání informovala spolek Kaštanka o rozhodnutí města
Citace
Ing. Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele SŽ (dříve SŽDC), pro modernizaci dráhy
- „Na hranici mezi 1. a 2. stavbou [míněno etapou], to se nějak domluvíme. To bude mít variantní řešení, které nebude předjímat vedení trati. Je to zadáno v té etapě, co tam teďka zadáváme.“ – 26. 6. 2019
- „Na té hranici se určitě shodneme a ta je pro nás v tuto chvíli variantní. Může se to naprojektovat a postavit tak, ta 1. etapa, aby se nepředjímalo, co bude potom tady při tom výjezdu na ty Opatovice.“ –26. 6. 2019
Ing. Bc. Jiří Bláha, náměstek primátora SMHKpro oblast rozvoje města, územního plánování a investičních akcí města
- „Protože jsme se bavili o té zatáčce [míněno křížení trati s ulicí Honkova],aby to [míněna 1. etapa] nepředjímalo tu zatáčku.“ – 11. 9. 2019
Ing. Jana Kolářová, náměstek ředitele SŽ (dříve SŽDC), Stavební správy východ pro techniku oblast Pardubice
- „Hranice 1. etapy je možné posunout před Honkovu.“– 26. 11. 2019
- „Hranice mezi 1. etapou výstavby (žst Hradec Králové) a 2. etapou výstavby (Opatovice nad Labem – Hradec Králové (mimo)) bude stanovena invariantně tak, aby umožňovala variantní řešení zdvoukolejněné části 2. etapy v traťovém úseku Opatovice nad Labem – Hradec Králové (mimo).“ – 11. 12. 2019